Načítavám

Type to search

Kedy absolvovať STK a kde overiť platnosť STK

admin 16. marca 2018

Každé vozidlo musí v pravidelných intervaloch úspešne absolvovať technickú kontrolu. V prípade, ak má vozidlo spaľovací motor, je potrebné, aby ste absolvovali aj emisnú kontrolu. Viete ako funguje overenie STK? Štandardný interval je prvýkrát až po 4 rokoch od prvej evidencie vozidla a potom pravidelne každé 2 roky. Ale aj tu platia výnimky.

Na overenie STK stačí na stránke www.overeniestk.sk zadať ŠPZ alebo VIN číslo vozidla.

Intervaly STK

Lehoty pravidelných technických kontrol sa musia zúčastniť všetky vozidla, ktoré spadajú pod zákon §47 ods. 1 vyhlášky MDPT SR č. 578/2006 Z. z. v znení neskorších predpisov:

  • Malé motocykle (L1e, L2e ): 4 – 4 – 4.
  • Motocykle, štvorkolky (L3e, L4e, L5e, L6e, L4e): 4 – 2 – 2.
  • Osobné a malé nákladné vozidlá (M1, N1): 4 – 2 – 2.
  • Prípojné vozidlá (O1, O2): 4 – 2 – 2.
  • Nákladné a ich prípojné vozidlá (N2, N3, O3, O4, M2, M3): 1 – 1 – 1.
  • Autobusy (M2, M3): 1 – 1 – 1.
  • Autobusy staršie ako 8 rokov (M3): 6 mesiacov.
  • Traktory a ich prípojné zariadenia (T, R): 4 – 2 – 2.
  • M1 až M3, N1 až N3 a O1 až O4 používané na zdravotnícku záchrannú službu alebo banskú záchrannú službu, ak ide o vozidlá s právom prednostnej jazdy; sanitné vozidlá, vozidlá používané na poruchovú službu plynárenských zariadení a vozidlá používané na taxislužbu: 1 – 1 – 1.
  • L1e až L7e, M1 až M3, N1 až N3 a T1 až T5 používané v autoškole ako výcvikové vozidlo: 1 – 1 – 1.

Kontrolám technického stavu (KTS) v súčasnosti nepodliehajú vozidlá kategórie L1 (motocykle do 50 cm a do 45 km/h), ak nemajú EČV.

Intervaly emisnej kontroly

Lehoty emisných kontrol stanovuje vyhláška MDPT SR č. 265/1996 Z. z. v znení neskorších predpisov.

Pravidelnej emisnej kontrole podlieha vozidlo:

  • kategórie M1 a N1 so zážihovým motorom so zdokonaleným emisným systémom v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách,
  • kategórie M1 a N1 so vznetovým motorom v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách,
  • kategórie M2, M3, N2 a N3 v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v jednoročných lehotách,
  • kategórie M a N používané na zdravotnícku záchrannú službu, banskú záchrannú službu a poruchovú službu plynárenských zariadení a vozidlo používané na taxislužbu v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v jednoročných lehotách,
  • kategórie T v lehote štyroch rokov po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných lehotách,
  • kategórie M, N a T používané v autoškole ako výcvikové vozidlo v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v jednoročných lehotách,
  • kategórie M1 a N1 so zážihovým motorom s nezdokonaleným emisným systémom v lehote jedného roka po jeho prvom prihlásení do evidencie a potom v jednoročných lehotách.

Pravidelnej emisnej kontrole nepodliehajú vozidlá kategórie M1 mazané zmesou paliva a mazacieho oleja (dvojtaktové motory) a vozidlá kategórie L.

Nové auto vs ojazdené auto
Predchadzajúci článok
Ďalší článok

Partneri